Πέμπτη 10 Απριλίου 2014

Η «Αθήνα 2004» από άλλη οπτική

Συνέντευξη του  Καρατουλιάνου Κώστα Μπακούρη στην Καθημερινή και στον Τάσο Τέλογλου

 «… (σ.σ.: ο Κώστας Σημίτης) πήρε ο ίδιος το τηλέφωνο και ήταν σύντομος: «Κύριε Μπακούρη, προσλαμβάνεστε για τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου. Για τις λεπτομέρειες θα σας ενημερώσουν αύριο οι σύμβουλοί μου. Καλή επιτυχία».

 Κάπως έτσι αρχίζει το βιβλίο του πρώτου διευθύνοντος συμβούλου του «Αθήνα 2004», Κώστα Μπακούρη... που κυκλοφορεί αύριο και δίνει μια μάλλον «μαύρη» εικόνα του ελληνικού κράτους και μία απάντηση στην κ. Γιάννα Αγγελοπούλου για το ότι οι Αγώνες του 2004 δεν θα ελάμβαναν χώρα αν δεν ανελάμβανε η ίδια την ηγεσία του Οργανισμού.

«... Ηταν ένας “πόλεμος” με πολλά μέτωπα», λέει στην «Κ» ο κ. Μπακούρης. «Τα μέλη της διυπουργικής είχαν τις δικές τους πολιτικές ατζέντες, κάποια μέλη του Δ.Σ. τις προσωπικές τους φιλοδοξίες, τα οικονομικά συμφέροντα, τις δικές τους βλέψεις, η γραφειοκρατία τους δικούς της ρυθμούς, οι ολυμπιακές ομοσπονδίες τις δικές τους επιθυμίες, ενώ μέσα στην ίδια την κυβέρνηση υπήρχαν διαφορετικές προτεραιότητες. Η Οργανωτική Επιτροπή έχτιζε πάνω σ’ ένα έδαφος που έμοιαζε με κινούμενη άμμο…».

Και συνεχίζει: «Ανέλαβα εκ μέρους της Επιτροπής να συναντήσω τον κ. Ευ. Βενιζέλο, για να του επιδώσω μια επιστολή, στην οποία περιέγραφα τον ρόλο της Διυπουργικής Επιτροπής, όπως τον αντιλαμβανόμασταν σύμφωνα με τον ιδρυτικό νόμο. Ο Βενιζέλος τη διάβασε μπροστά μου και μου είπε: “Κώστα, αυτή την επιστολή δεν μου την έστειλες και δεν τη διάβασα. Οι πολιτικοί δεν δεσμεύονται με τεχνοκρατικά πρότυπα”. Ετσι η ασάφεια κι οι τριβές παρέμειναν στην ημερήσια διάταξη…».

Εξαιρετικά ενδιαφέρον είναι και το παρακάτω περιστατικό: «Ο υφυπουργός Ανδρ. Φούρας είχε κι άλλα να μου προσάψει. Σε μια ευρεία σύσκεψη με κατηγόρησε ότι προσλαμβάνω στελέχη από τον χώρο της Ν.Δ. και όχι του ΠΑΣΟΚ, προσθέτοντας ότι η μόνη εξήγηση είναι ότι παίρνω εντολές από την Αραβαντινού. Εχοντας μεσάνυχτα στα πολιτικά θέματα, λόγω της μακρόχρονης απουσίας μου από την Ελλάδα, ρώτησα τελείως φυσικά τον μαινόμενο υφυπουργό: “Ποια είναι αυτή η κυρία Αραβαντινού, δεν τη γνωρίζω”. Ξέσπασαν όλοι σε γέλια – και πείσθηκαν ότι δεν είχα καμία επαφή με την οικογένεια Μητσοτάκη».

Σε άλλο σημείο του βιβλίου, ο κ. Μπακούρης περιγράφει την αντίδραση του τότε υφυπουργού Χρήστου Βερελή όταν απέρριψε το βιογραφικό ενός υποψηφίου που ήταν της επιλογής του πολιτικού: «“Θεωρώ” μου είπε (σ.σ.: ο Βερελής) “απαράδεκτη την απόρριψη αυτή” και μου ζήτησε να του στείλω τα βιογραφικά των πέντε επικρατέστερων. Του απάντησα ότι, πρώτον, δεν έχει κανένα δικαίωμα να εμπλέκεται στη διαδικασία πρόσληψης και δεύτερον, δεοντολογικά, δεν μπορούσα να κοινοποιήσω τα προσωπικά στοιχεία των υποψηφίων σε τρίτους. Εγινε έξαλλος. Φώναζε στο τηλέφωνο: “Είμαι μέλος της Διυπουργικής και σε διατάζω να μου στείλεις τα βιογραφικά!”».

Ο κ. Μπακούρης, που έγραψε το βιβλίο του (και) για να απαντήσει στην προσωποπαγή εκδοχή της ιστορίας που προκύπτει από την αφήγηση της κ. Αγγελοπούλου, αναφέρει και το ποιος περιέκοψε τις αρμοδιότητές του, ως γενικού διευθυντή, μετά την άφιξή της στον Οργανισμό του 2004.

«Ρώτησα τον Καρτάλη ποιος έκανε τις επίμαχες αλλαγές. “Η κ. Αγγελοπούλου έκανε όλες τις τροποποιήσεις”, μου αποκρίθηκε. Στο τέλος της συζήτησης στη Βουλή μίλησα και με τον Πάγκαλο, ο οποίος μου επιβεβαίωσε ότι η πρόεδρος είχε στείλει το κείμενο με τις αλλαγές. “Θα πρέπει να τα βρεις με την ίδια” πρόσθεσε. Επέστρεψα στο γραφείο και πήγα να βρω την κ. Αγγελοπούλου. Αυτή τη φορά τα μασούσε. Μου είπε ότι οι αλλαγές ήταν απόφαση του πρωθυπουργού, η ίδια δεν ήταν νομοθέτης. Ηταν εξόφθαλμο ότι αυτά που έλεγε δεν συμφωνούσαν με αυτά που έπραττε».

Σύμφωνα με δηλώσεις του κ. Μπακούρη στην «Κ», στα όσα πέτυχε η οργανωτική επιτροπή, με την αρχική της σύνθεση, περιλαμβάνεται «η συμφωνία για το broadcasting και αυτή για τη φιλοξενία με τους ξενοδόχους. Το έμβλημα των Αγώνων. Η ολοκλήρωση της διαδικασίας ωρίμανσης των ολυμπιακών έργων. Αλλά και η δημιουργία οργανωτικών δομών με χρονοδιαγράμματα στόχων».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου